Większość firm remontowo-budowlanych posiada swoją stronę internetową. Warto ją wykorzystać do pokazania, czym wyróżnia się Twoja firma spośród wielu innych funkcjonujących na rynku. Warto się zastanowić, jakie są mocne strony twojej działalności. Skup się na tym, co jest ważne dla potencjalnych klientów. Pokaż swoje zalety. Specjalizujesz się w szybkich remontach – świetnie, napisz o tym. Oferujesz kompleksowe usługi? Doskonale, wymień konkretne kompetencje. Zadbaj o szczegóły. Twoja firma powinna mieć logo, dzięki temu klienci ją łatwiej zapamiętają. Nie zapomnij o podaniu na stronie danych kontaktowych – numeru telefonu, adresu e-mail i godzin pracy. Wykonawca z którym trudno się skontaktować już na starcie traci klienta.
Strona internetowa to nie wszystko. Swoją firmę możesz pokazać także w mediach społecznościowych. W Polsce najwięcej osób korzysta z Facebooka. Założenie profilu w tym serwisie jest bezpłatne, wystarczy się zarejestrować. Na Facebooku możesz odpowiadać na pytania inwestorów i pokazywać jak pracujesz.
Promuj się lokalnie - dodaj wizytówkę swojej firmy na popularnych portalach w regionie, w którym prowadzisz działalność. Dopisz swoją firmę do ogólnopolskich baz wykonawców. Adresy znajdziesz za pomocą wyszukiwarki internetowej. Nic prostszego, a efektem mogą być realne zlecenia od klientów.
Wielu inwestorów nie ma wie, jak wykonywane są poszczególne prace budowlane. Przygotuj kilka krótkich porad w których wyjaśnisz podstawowe kwestie związane z Twoją dziedziną , np. tynkowaniem, układaniem glazury, wykonywaniem podłóg. Możesz przygotować listę najczęściej zadawanych pytań i udzielić na nie odpowiedzi. Dzięki temu klienci, którzy się do Ciebie zgłoszą będą mieli podstawową wiedzę o budowie lub remoncie. To pozytywnie wpłynie na Waszą dalszą współpracę i pozwoli uniknąć wielu nieporozumień, które często wynikają właśnie z niewiedzy inwestorów. Wskazówki dla klientów możesz umieścić na swojej stronie internetowej albo założyć bloga, jeżeli planujesz je dodawać cyklicznie.
Pracę wykonawcy najlepiej ocenia się po efektach. Zadaj o dokumentację zdjęciową. Wykonaj zdjęcia przed rozpoczęciem pracy na nowej inwestycji, w trakcie i po wykonaniu zlecenia. Możesz też nakręcić krótki film. W ten sposób nie tylko zaprezentujesz swoje umiejętności, ale również zbudujesz zaufanie w oczach potencjalnego klienta. Zdjęcia możesz umieszczać w galerii na swojej stronie, na profilu swojej firmy na Facebooku lub na You Tube.
Po skończonym zleceniu poproś klientów o napisanie referencji. Możesz je umieścić na swojej stronie internetowej albo pochwalić się nimi na Facebooku. Będą Twoją wizytówką w sieci i potwierdzeniem jakości Twojej pracy. Sprawdzaj wątki na forach internetowych z Twojej okolicy. Zareaguj, jeżeli zobaczysz krzywdzącą lub nieprawdziwą opinię na temat swojej firmy. Nie zostawiaj negatywnych komentarzy bez odpowiedzi. Napisz sprostowanie, wyjaśnij sytuację z Twojego punktu widzenia. Jeżeli wina leży po Twojej stronie, przyznaj się do błędu. W ten sposób pokażesz swoim klientom, że zależy Ci na dobrych opiniach i dbasz o jakość swojej pracy.
Przedsiębiorca, który prowadzi jednoosobową działalność lub niewielką firmę ma mnóstwo pracy i mało wolnego czasu. Pamiętaj, że jeśli zaczniesz publikować informacje w internecie, powinieneś to robić regularnie i musisz znaleźć na to czas w swoim grafiku. Klientów interesuje „tu i teraz”, nie chcą czytać informacji sprzed kilku miesięcy.
Mamy nadzieję, że ten artykuł przekonał Cię, że naprawdę warto pokazać firmę w internecie. Do dyspozycji jest dużo bezpłatnych narzędzi. Firmy, które reklamują się w ten sposób zgodnie przyznają, że dzięki temu zdobywają nowych klientów. Teraz czas na Ciebie i Twoją firmę!